آغاز سال تحصیلی 1397 باحضور 85هزار دانشجو معلم در 101مرکزآموزش عالی دانشگاه فرهنگیان
سرپرست معاونت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان خبر داد:
رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت از آغاز سال تحصیلی 97 و حضور 85 هزار دانشجومعلم در 101
مرکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان خبر داد.
رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در جلسه تکریم و معارفه سرپرست مدیریت امور پردیس های استان زنجان در حضور
برخی مدیراندانشگاه استان در سالن اجتماعات پردیس پسران شهید بهشتی زنجان؛ از بهره وری به عنوان نگرشی عقلایی یاد کرد و گفت: کلمه بهره وری جزء تک واژگانی است
که محور اصلی آن انسان است.
کچوئیان جایگاه بهره وری در دانشگاه را ویژه خواند و افزود: افزایش بهره وری از عمده ترین اهداف و مسئولیت های سازمانی به شمار می رود.
وی محور توسعه پایدار در دانشگاه فرهنگیان را منابع انسانی اعلام و خاطر نشان کرد: در راستای استفاده بهینه از منابع انسانی و غیر انسانی اهداف فردی و سازمانی محقق
و در این میاننقش اصلی، از آنِ انسان به عنوان مهم ترین منبع و سرمایه انسانی است.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، مدیریت صحیح، کارا و اثربخش منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان به عنوان سرمایه های غنی کشور را مهم ترین تدبیر و
هدف مشترکمدیران برشمرد و تصریح کرد: با تحصیل قریب به 85 هزار دانشجو معلم در 101 مرکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان طی مهر 97 وظیفه و رسالت این دانشگاه
به عنوان تضمین کنندهسرمایه های اجتماعی کشور برای فردا و فرداهای بعد بس خطیر و بزرگ است.
این مقام مسئول، مدیریت و رهبری توام با تدبیر و اندیشه را از عوامل مهم و تاثیرگذار بر بهره وری اعلام کرد و گفت:
دانشگاه فرهنگیان با در اختیار داشتن ارزشمندترین دارایی خانواده هااز یک سو مولد اندیشه بهره ور و از سوی دیگر فراهم آورنده فضای مناسب برای کاربست اندیشه بهره ور است.
عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به فصل هفتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تاکید بر افزایش بهره وری، گفتمان غالب را ضروری ترین راهکار برای افزایش
کیفیتو بهره وری در جامعه معرفی و اظهار داشت:
دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاهی ماموریت گرا و حاکمیتی، با تضمین نیروهای کیفی آموزش و پرورش تربیت دانش آموزانی فاخر برای اینمرز و بوم را تضمین می کند.
استاد دانشگاه، در قیاس این دانشگاه با سایر دانشگاه های کشور تصریح کرد:
در دانشگاه فرهنگیان نه تنها آموزش یک تکلیف است بلکه وظیفه داریم با همراهی دانشجو معلم در برنامه هایدرسی آشکار و پنهان از وی، فردی در طراز نظام آموزشی و پرورشی کشور بسازیم.
کچوئیان، بهره مندی از قابلیت ها و مهارت های استثنایی و خود انگیزشی مدیران و کارکنان مجموعه و گذر از سازمان های یادگیرنده برای دستیابی به سازمان های یاد دهنده را دو عامل مهمو اثرگذار در جانشینی و مبنای دانش به جای قدرت ذکر و یادآور شد: امروز بهره مندی از دانش، اطلاعات و معلومات بیشتر بیانگر ارشد بودن فرد در دستگاه و سیستم است.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، گزینش و انتخاب درست کارکنان در سازمان را مهم و ضروری خواند و افزود:
بعد از جایگزینی نیروهای چابک، کارآمدو خلاق در سیستم و اعتماد به آن ها قطعا احساس تعلق فرد به سازمان افزایش و موفقیت در مسیر برای دستیابی به اهداف دو چندان خواهد شد.
دکتر کچوئیان، همچنین صداقت و شفافیت سازمانی، برخورداری از نظام ارزیابی عملکرد مناسب و مطلوب، اهمیت و جایگاه رفیع اعضای هیات علمی دانشگاه، فراهم آوردن فرصت مناسببرای کامل شدن مثلث شایستگی ها همراه با سه عامل مهم دانش، مهارت و نگرش، اهمیت و حفظ جایگاه نظام تشویق و تقدیر در افزایش تمرکز کاری و بهره وری مستمر و استقبال و حمایتاز ایده های نو را به عنوان ستون های مهم بهره وری و افزایش کیفیت در دانشگاه برشمرد.
وی در ادامه با سفارش بر همزبانی با نسل جدید، دانشجوی امروز را بسیار دقیق، هوشمند و خلاق معرفی کرد و گفت: این نسل خواهان ادبیات توام با احترام، آزادی و دوست داشتن است.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، با تاکید بر اهتمام بیش از پیش به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست محترم جمهور، تعامل روزافزون با نهادهایسازمانی و فراسازمانی، عدم ایجاد هزینه برای دانشگاه، حفظ کرامت استادان و کارکنان و توجه هر چه بیشتر به رهنامه 40 ماده ای دانشگاه فرهنگیان را لازم و ضروری اعلام کرد.
