پردیس شهید ایزد پناه یاسوج

برنامه ریزی و اجرای آموزشهای غیرحضوری در شرایط حاضر

سلام علیکم

با احترام، ضمن عرض تبریک ایام رجبیه و آرزوی توفیق و سلامتی برای پزشکان و پرستارانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا (کووید-19) به هم­میهنان مشغول خدمت­رسانی هستند و هم­چنین تقدیر و تشکر از مدیران، با توجه به بیانیه­های ستاد مبارزه با کرونای کشور و پیرو هماهنگی با ستاد مبارزه و پیشگیری از کرونا در دانشگاه فرهنگیان، در مورد فعالیت­های آموزشی در ابعاد برنامه­ریزی و اجرایی موارد زیر مورد تأکید و اقدام قرار گیرد:

1- ضروری است در هر پردیس و مرکز، شورای آموزشی متشکل از رئیس پردیس/مرکز، معاون آموزشی، مدیران گروه، مسئول هوشمندسازی، مسئول نظارت و نماینده حراست هفته­ای یک بار تشکیل گردد.

2- با توجه به غیر قابل پیش­بینی بودن استمرار وضعیت کنونی، سه مرحله پیش­بینی می­شود که مرحله اول آن تا پایان اسفندماه 1398 را شامل می­شود.

3- برای این مرحله محتوای آموزشی مورد نیاز با توجه به سرفصل­های مصوب توسط مدرس مربوط به هر درس تولید و با هماهنگی مدیران گروه/بخش از طریق سامانه­های موجود و یا پیام­رسان­های مورد تأیید در اختیار دانشجومعلمان قرار گیرد. وظیفه نظارت بر این بخش بر عهده مدیران گروه/بخش و مسئولین نظارت استان خواهد بود. در این رابطه تولید محتوا مطابق جدول زیر بایستی صورت گیرد.

نوع دروس

فعالیتهایی که باید انجام گیرد

مجموعه دروس معارف اسلامی

مطابق بخشنامه ابلاغی دبیرخانه گروه­های آموزشی معارف اسلامی

دروس نظری

به صورت فایل­های صوتی یا تصویری همراه با تکالیف عملکردی

دروس ترکیبی (نظری-عملی)

فقط محتوای نظری آن تولید و ارائه گردد

دروس کارورزی، کارگاهی، عملی و آزمایشگاهی

در اطلاعیه بعدی اطلاع­رسانی خواهد شد

 

 

4- مدرس هر درس مکلف است محتوا و تکالیف عملکردی را تهیه و پس از هماهنگی با مدیر گروه/بخش تا 27 اسفندماه در اختیار دانشجومعلمانی که آن درس را اخذ کرده­اند قرار دهد (تعامل استاد با دانشجومعلمان در هر مورد بر اساس تصمیمات شورای آموزشی پردیس/مرکز می­باشد و نظارت بر این تعامل بر عهده مدیرگروه/بخش و مسئول نظارت است).

5- نظارت بر حسن اجرای این برنامه­ها بر عهده معاونت­های آموزشی و تحصیلات تکمیلی و نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت می­باشد.

6- ضروری است این بخشنامه از طریق پورتال پردیس/مرکز و هم­چنین از طریق مدیران گروه/بخش، و نمایندگان دانشجویان و شوراهای صنفی و ... به اطلاع دانشجومعلمان رسانده شود. حصول اطمینان از اطلاع­یابی دانشجومعلمان و روش­های دسترسی آن­ها به محتواها (فایل صوتی/تصویری/ترکیبی) و هم­چنین شیوه­های رفع اشکال و پاسخگویی به سئوالات آن­ها بر عهده مدرس درس و نظارت بر مدرسان بر عهده مدیران گروه­ها/بخش­ها خواهد بود.

7- بر اساس هماهنگی­های به عمل آمده با مدیریت هوشمندسازی دانشگاه، این مدیریت آمادگی خود را به لحاظ پشتیبانی فنی و دسترسی دانشجویان به محتواهای بارگزاری شده اعلام کرده است.

8- دروسی که توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی تولید محتوا شده و در نیمسال جاری بارگزاری شده­اند در دسترس تمامی دانشجومعلمانی که این دروس را اخذ کرده­اند قرار گرفته است. مقتضی است اشکالات احتمالی در این خصوص به مرکز هوشمندسازی منعکس شود.

9- پس از تعطیلات نوروزی، شورای آموزشی پردیس/مرکز باید نسبت به هماهنگی و برنامه­ریزی جلسات جبرانی اسفندماه اقدام نمایند. وظیفه نظارت بر تشکیل جلسات بر عهده معاون آموزشی، مدیران گروه/بخش و کارشناسان نظارت می­باشد.

10- سرپرستان محترم امور پردیس­های استانی می­توانند سوالات مربوط به حوزه آموزش را از مدیر کل و معاون اداره کل خدمات آموزشی و سوالات مربوط به حوزه زیرساخت­ها و LMS را از مدیر هوشمندسازی پیگیری نمایند.