برنامه ریزی و اجرای آموزشهای غیرحضوری در شرایط حاضر
سلام علیکم
با احترام، ضمن عرض تبریک ایام رجبیه و آرزوی توفیق و سلامتی برای پزشکان و پرستارانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا (کووید-19) به هممیهنان مشغول خدمترسانی هستند و همچنین تقدیر و تشکر از مدیران، با توجه به بیانیههای ستاد مبارزه با کرونای کشور و پیرو هماهنگی با ستاد مبارزه و پیشگیری از کرونا در دانشگاه فرهنگیان، در مورد فعالیتهای آموزشی در ابعاد برنامهریزی و اجرایی موارد زیر مورد تأکید و اقدام قرار گیرد:
1- ضروری است در هر پردیس و مرکز، شورای آموزشی متشکل از رئیس پردیس/مرکز، معاون آموزشی، مدیران گروه، مسئول هوشمندسازی، مسئول نظارت و نماینده حراست هفتهای یک بار تشکیل گردد.
2- با توجه به غیر قابل پیشبینی بودن استمرار وضعیت کنونی، سه مرحله پیشبینی میشود که مرحله اول آن تا پایان اسفندماه 1398 را شامل میشود.
3- برای این مرحله محتوای آموزشی مورد نیاز با توجه به سرفصلهای مصوب توسط مدرس مربوط به هر درس تولید و با هماهنگی مدیران گروه/بخش از طریق سامانههای موجود و یا پیامرسانهای مورد تأیید در اختیار دانشجومعلمان قرار گیرد. وظیفه نظارت بر این بخش بر عهده مدیران گروه/بخش و مسئولین نظارت استان خواهد بود. در این رابطه تولید محتوا مطابق جدول زیر بایستی صورت گیرد.
|
نوع دروس |
فعالیتهایی که باید انجام گیرد |
|
مجموعه دروس معارف اسلامی |
مطابق بخشنامه ابلاغی دبیرخانه گروههای آموزشی معارف اسلامی |
|
دروس نظری |
به صورت فایلهای صوتی یا تصویری همراه با تکالیف عملکردی |
|
دروس ترکیبی (نظری-عملی) |
فقط محتوای نظری آن تولید و ارائه گردد |
|
دروس کارورزی، کارگاهی، عملی و آزمایشگاهی |
در اطلاعیه بعدی اطلاعرسانی خواهد شد |
4- مدرس هر درس مکلف است محتوا و تکالیف عملکردی را تهیه و پس از هماهنگی با مدیر گروه/بخش تا 27 اسفندماه در اختیار دانشجومعلمانی که آن درس را اخذ کردهاند قرار دهد (تعامل استاد با دانشجومعلمان در هر مورد بر اساس تصمیمات شورای آموزشی پردیس/مرکز میباشد و نظارت بر این تعامل بر عهده مدیرگروه/بخش و مسئول نظارت است).
5- نظارت بر حسن اجرای این برنامهها بر عهده معاونتهای آموزشی و تحصیلات تکمیلی و نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت میباشد.
6- ضروری است این بخشنامه از طریق پورتال پردیس/مرکز و همچنین از طریق مدیران گروه/بخش، و نمایندگان دانشجویان و شوراهای صنفی و ... به اطلاع دانشجومعلمان رسانده شود. حصول اطمینان از اطلاعیابی دانشجومعلمان و روشهای دسترسی آنها به محتواها (فایل صوتی/تصویری/ترکیبی) و همچنین شیوههای رفع اشکال و پاسخگویی به سئوالات آنها بر عهده مدرس درس و نظارت بر مدرسان بر عهده مدیران گروهها/بخشها خواهد بود.
7- بر اساس هماهنگیهای به عمل آمده با مدیریت هوشمندسازی دانشگاه، این مدیریت آمادگی خود را به لحاظ پشتیبانی فنی و دسترسی دانشجویان به محتواهای بارگزاری شده اعلام کرده است.
8- دروسی که توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی تولید محتوا شده و در نیمسال جاری بارگزاری شدهاند در دسترس تمامی دانشجومعلمانی که این دروس را اخذ کردهاند قرار گرفته است. مقتضی است اشکالات احتمالی در این خصوص به مرکز هوشمندسازی منعکس شود.
9- پس از تعطیلات نوروزی، شورای آموزشی پردیس/مرکز باید نسبت به هماهنگی و برنامهریزی جلسات جبرانی اسفندماه اقدام نمایند. وظیفه نظارت بر تشکیل جلسات بر عهده معاون آموزشی، مدیران گروه/بخش و کارشناسان نظارت میباشد.
10- سرپرستان محترم امور پردیسهای استانی میتوانند سوالات مربوط به حوزه آموزش را از مدیر کل و معاون اداره کل خدمات آموزشی و سوالات مربوط به حوزه زیرساختها و LMS را از مدیر هوشمندسازی پیگیری نمایند.